医療英語:患者さんへの問いかけ

外国人の患者さんへの問いかけで使う医療英語です。

扁桃腺が腫れています。でもご心配なく

Your tonstill is smolen,but don’t worry.

顔色が悪いですよ、どうしました?

Your face is pole.What’s wrong?

頭痛がするのなら、少し休んでください

Get rest. If you fell pain in your head.

はい、お釣りです

Here’s your charge.

もうお暇しなければなりません

I must say goodbye,now.

そのイスに座ってください

Pease sit down on the chair.

それらはどんな形でしたか?

What shape are they ?

お茶かコーヒーいかがですか?

Would you like tea or coffee?

折れていますか?

Is it broken?

捻挫しているようですね。レントゲンで検査してみましょう。

It’s look like sprain. Let check with X-ray.

鼻から血が出てるよ!

you are bleeding from your nose.

ティッシュじゃ止血できないよ。お医者さんに診てもらいな!

That’s won’t stop bleeding.Go to see thw doctor.

13番のバスに乗ってください

Ride thirteen bus.

まだ終わっていません

It’s not over,yet.

おとなしく寝てなさい!あなたは膝を捻挫しているのよ

Stay in the bed! Your knee is sprain.

あなたの名前、どう綴りますか?

How to spell your name?

よかったらシェアしてね!
  • URLをコピーしました!
  • URLをコピーしました!
目次